Тема тижня: "Дивосвіт тварин"

             Учні ознайомились з тваринами,які занесені до Червоної книги України. Дізнались, що кожен народ має свої тварини - символи - це те, що найбільше любить і шанує даний народ. В одних народів їх більше, в інших менше. Через віки пронесли українці любов до різних речей,рослин і тварин, тому що вважали їх символами. До тварин - символів українського народу належать: лелека, ластівка, зозуля, соловейко, півень, бджола, їжак,кінь, коза.

             Відгадували загадки,ребуси, розфарбовували розмальовки, складали пазли. На кінець тижня виготовили леп буки: "Дивосвіт тварин" і "Тварини - символи України".

    

               

 Тема тижня: "Рослини - зелене диво природи".

                Учні ознайомились з рослинами, які занесені до Червоної книги України. Провели гру "Звуковий аналіз". Діти складали за допомогою фішок звукові моделі "весняних" слів. Виготовили лепбук  "Рослини - зелене диво природи". Робота над  лепбуком  допоможе   розвинути вміння шукати і осмислювати інформацію, презентувати результати міні - дослідження, формувати самостійність і відповідальність.

    

                         Тема тижня: "Дивосвіт рослин"

         Учні дізнались що, як і все живе, рослини ростуть, дихають, живляться, розмножуються і відмирають. Пригадали рослини - першоцвіти, спробували пояснити чому їх так названо. Читали казки, вірші, оповідання про них. Провели "Весняну вікторину з LEGO".

           Цілі та завдання вікторини: закріпити знання дітей про пору року - весну; формувати шанобливе ставлення до природи, вміння бачити і цінувати її красу. Розвивати розумову здатність, спритність, кмітливість. В ігровій формі учні пригадують явища природи, весняні квіти.

    

             

Тиждень 27    

                  На цьому тижні учні працювали над темою:  "Природа рідного краю". Серед чотирьох пір року  весна виділяється своєю свіжістю, зародженням нового життя. Діти кожного дня спостерігають за змінами у природі. Все розквітає, оживає, прокидається після довгих холодів.

                           У такій атмосфері приходить натхнення і хочеться створювати щось нове.

     

          Тиждень 23-24    

            Спочатку дружні вітання, підняття настрою. Під час обміну думками діти обговорюють професії які є поряд з ними: медсестра, кухар… Працюючи над темою "Якщо я захворів (захворіла)", учні вчаться до кого потрібно звернутись по допомогу в разі поганого самопочуття.

           Провели рольову гру на відгадування професій, які гарантують нам безпеку. Слухали і обговорювали вірш С. Дерманського "Ким бути", відгадували загадки, ребуси, розфарбовували розмальовки. Особливо цікавими були вправи з LEGO. На кінець тижня виготовили лепбук "Професії від А до Я".

     

   

             Тиждень 22. Тема тижня "Моя безпека".

         Працюючи над темою : "Якщо я загублюся, то не розгублюся!" і " Мої помічники у надзвичайних ситуаціях", учні дізнались які є види транспорту. Утворили стіну слів і доповнювали її новими словами. Провели гру " Склади слово - назву транспорту з цеглинок". Працювали з анаграмами. Заплутане слово - назва транспорту, а кожен наступний малюнок - підказка. Цей вид роботи створено з метою кращого запам’ятовування дітьми всіх видів транспорту.

             Відгадували загадки , розв’язували ребуси. Провели гру " Знайди пару". Сильніші діти читали загадку, а всі інші відгадували. Відповідь мали знайти серед відгадок - картинок.

            Виготовили аплікацію на тему: " Транспорт рідної місцевості". Виготовили лепбук " Вогонь - друг і ворог людини ".

          На кінець тижня учні навчились класифікувати транспорт за видами; пригадали правила безпеки; вивчили напам`ять номери телефонів поліції, швидкої допомоги, служби газу та екстреного виклику.

  

  

         

 Тиждень 20-21(з ущільненням)

         "Я досліджую світ" тема уроку"Кому що подобається". Учні ознайомились з різними видами спорту . Шукали різну інформацію про Олімпійських чемпіонів України.                         Протягом тижня учні вели здоровий спосіб життя; формували навички доброзичливого спілкування з людьми; залюбки займалися фізкультурою та спортом, грали в різні ігри заради зміцнення здоров`я. Адже недарма кажуть: " У здоровому тілі-здоровий дух

     На уроках "Я досліджую світ"(українська мова) опрацьовуючи тему тижня"Мої улюблені книжки" учні переглянули презентацію мета якої розказати дітям поступове народження книги, паперу. Учні думали над проблемним запитанням: "Чому електронна книжка допомагає зберігати природу ?", також переглянули матеріал, що можна зробити зі старих картонних коробок.

       Провели вправу " Що ховається я у книжці?" . Ця вправа сподобалсь дітям, адже мова ішла про казки, вірші, цікаві оповідання. Учні працювали у групах виконуючи ряд завдань. Підсумок- Щоденні 5.

       Дидактична гра "Казкові порівняння". Учні складали задачі відповідно до теми тижня - про книги, книжкову лікарню, про макулатуру.

     На кінець тижня виготовили лепбук "Мої улюблені книжки". Всіх учнів нагороджено медалями за читацькі досягнення. Учні усвідомили, що читання є невід`ємною складовою нашого розвитку.

 

 

 

 

Тиждень 19. Тема «Ми – дослідники.

Ми - винахідники»

       Учні ознайомились з поняттям «дослідник», «винахідник». Доповнювали стіну слів новими словами. Досліджували об’єкти навколишнього світу за допомогою органів чуття.             Провели гру «Підбери органи чуття». Читали та слухали вірші про винаходи людства. Розповідали про свої почуття та емоції від змісту прочитаного, складали пазли. Учні дізнались, які обладнання потрібні для проведення досліду.

    В країні дослідів є ще багато цікавого. Наші маленькі дослідники, які цим захоплюються кожного дня, усе відкривають нові і нові цікавинки, бажання дізнатись щось нове, пробувати свої сили в різних сферах діяльності.

     На кінець тижня учні виготовили лепбук «Ми – дослідники. Ми – винахідники».

   

 

         

 Тиждень 18. Тема «Я - мандрівник»

          Хто такий мандрівник? Куди ми помандруємо? Як мандрувати світом не засмічуючи природи?

         На всі ці запитання учні отримали відповіді протягом 18-го тижня, який присвячений темі «Я - мандрівник».

        Учні мали можливість відчути себе мандрівниками. Провели дидактичну гру «Куди ми помандруємо?». За допомогою магнітного конструктора конструювали транспортний засіб, на якому здійснили віртуальну мандрівку Україною. Моделювали ситуації, що можуть виникнути під час мандрівки, утворили стіну слів.

       Слухали легенду про державні символи України. Провели інсценізацію до цієї легенди. Ознайомились із картою України, здійснили пошук на ній свого населеного пункту та складали усно розповіді про нього. З пазлів у групах складали карту України.

      Провели дидактичну гру «Ми - мандрівники». Обговорили з учнями ситуації, що ілюструють звідки береться сміття. На кінець тижня виготовили емблему мандрівки «Бережіть природу!»

 

 

  

           

Тиждень 17. Тема «Світ захоплень»

            Вправа «Знайди правильне слово». Принцип виконання: виокремити зашифроване слово. Учні переставляли літери таким чином, щоб прочитати слово правильно (анаграма). Діти знайомились з популярними видами дитячих захоплень, а також яку користь вони можуть приносити.

           Гра «Мікрофон». Учні вчаться розповідати про себе, свої вподобання, хобі. Утворили поділ на групи за захопленнями.

         Провели вправу «Наші захоплення». Учні на стікерах писали своє хобі, та клеїли їх на «Серце наших захоплень».

        У грі учні вчаться працювати в групах, домовлятися, шукати рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного. На кінець тижня зробили висновок, що людина, яка має захоплення є щасливою людиною.

  

 

 

            Тиждень 15. Тема «Подорож у часі»

          Що таке час? Як його виміряти? З чого складається рік? Навіщо потрібен календар? На ці та інші запитання першокласники отримали відповіді протягом 15-го тижня, який присвячений темі «Подорож у часі».

         На ранковій зустрічі учні утворили «Живий календар». Систематичне проведення ранкових зустрічей сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, пробуджує зацікавленість, активну співпрацю та створює дружню атмосферу в учнівському колективі. Саме на таких зустрічах формується розвиток ключових компетентностей, пізнання навколишнього світу, формування вміння спілкуватися з однолітками та дорослими, розвиток самосвідомості, потреби у саморозвитку.

         Протягом тижня учня вчаться спостерігати, досліджувати. Цікаво було познайомитись з приладами, які допомагають визначити час, вимірювати. Провели роботу в малих групах: «Обери об’єкт дослідження» (годинник, терези, метр). Виготовили циферблат годинника для дидактичної гри «Покажи годину».

         На кінець тижня учні знають назви днів тижня, навчились користуватися календарем і аналізувати зміни у природі.

   

           Тиждень 14. Тема «Космос»

         На уроках «Я досліджую світ» учні вчаться пізнавати навколишнє середовище не тільки через спостереження за природними об’єктами та змінами у природі, але і через досліди, які залюбки проводять на уроці. На таких уроках в учнів розвивається спостережливість, кмітливість. Учні досліджували, чому буває день і ніч. Моделювали зміни дня і ночі за допомогою глобуса (яблука) та джерела світла. Виготовили аплікацію «Інопланетний корабель «Сонце».

         Провели гру-фантазування «Казкова планета». Будували космічний літак, застосовуючи LEGO. Такі вправи розвивають критичне мислення, вміння вправлятися з проблемними завданнями, оцінювати ризики та навіть робити висновки, творчо підходити до виконання завдання, співпрацювати у команді.

           Тиждень 13. Тема «Зима»

           Протягом цього тижня на уроках «Я досліджую світ» учні побували на екскурсії у лісі, де досліджували поведінку пташок. Виготовили в команді годівнички. Провели інсценізацію-імпровізацію «Як зимують птахи» (за мотивами сюжетних малюнків).

           Виготовили зимову композицію «Сипле, сипле сніг…».

          В команді діти вчаться спільно працювати над завданням, уявляти і творчо мислити, пояснювати що зробили і чого навчились.

        Тиждень 12. Тема «Пригоди крапельки»

           29 листопада 2018 року на уроці                    «Я досліджую світ» (математика), тема уроку: «Як мандрує вода. Закріплення знань про склад чисел. Робота з геометричним матеріалом». На уроці учні переглянули і обговорили відеоролик «Пригоди краплинки». Грали в гру «Не скажу, а покажу». В групах діти, використовуючи LEGO, будували цифру, яку їм показали. А потім у цій послідовності презентували свої фантастичні розповіді про краплинку.

          Гра «Танграм» - це відома у всьому світі гра про складання фігур із частинок розрізаного квадрата. Учні складали з геометричних фігур тварин, визначали знайомі геометричні фігури в цих тваринках.

         А на кінець тижня створили лепбук на закріплення знань про склад чисел.


 

                             Тиждень 11. Тема «Мода»

          20 листопада 2018 року на уроці «Я досліджую світ», те                      ма                      уроку: «Я спостерігач (ка)», учні спостерігали за змінами у природі, вчились фіксувати побачене під час спостережень і усе помічене замальовували у «Щоденнику спостережень».

       Підвели підсумки по темі «Осінь». Малювали осіннє деревце. Створили лепбук на тему: «Осінь». Ця робота формує вміння сприймати красу природи, висловлювати власні враження і судження.

                             Тиждень 10. Тема тижня «Театр»

           У вівторок, 13 листопада 2018 року на уроці «Я досліджую світ» учні відчули себе у ролі кореспондентів. Вправа «Інтерв’ю». За допомогою якої дізнались, які їм казки подобаються і героями якої казки вони себе уявляють. Слухали казку «Ріпка».

          Зміст казки відтворювали в ігровій формі за допомогою конструктора LEGO, обираючи цеглинку того кольору, з якою асоціюється в них казковий герой. Виготовляли маски. Була проведена інсценізація до казки «Ріпка», де учні мали змогу відчути себе артистами.

          За допомогою гри діти вчаться мислити, уявляти та відтворювати задум практично, робити та перевіряти припущення.

 

                            Тиждень 9.  Тема "Ігри"

            Кожного ранку уроки "Я досліджую світ" починаються з ранкового кола. Доброзичлива усмішка, комплімент, "Чарівні слова". Учні вчаться дотримуватись правил у грі і вчаться взаємодіяти один з одним. 

            Творчий осередок. Гра "Живі долоньки". Діти обирали будь-яку фарбу і нанесли її на долоню і пальці, а потім залишали відбиток на аркуші паперу. Потім за допомогою пензлика і фарб надали образу завершений вигляд. Учні придумовували фантастичні історії, головним героєм якої міг би бути створений ними образ. 

 

Навчально-методичне забезпечення

Пpo затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі

Я люблю свою країну

Методичні рекомендації щодо викладання в початковій школі у 2018/2019 навчальному році

Порадник для вчителя

Підготовки вчителя НУШ

Про адаптаційний період НУШ

Створення умов НУШ

Реєстрація на онлайн-курс для вчителів початкової школи

9 змiн, запропонованих Мiносвiти України

10 ключових компетентностей нової української школи

Ключовi компетентностi учнiв початкових класiв

Це дiти поколiння Альфа

Презентація "Нова школа"

Презентація "Орієнтація НУШ на західні моделі"

Презентація "Підготовки вчителя Нової української школи"